Recensie Boek Vallen Anne Provoost Vallen

Vallen Ebook. Zoals elk jaar brengen Lucas en zijn moeder de zomer door in het huis van zijn grootvader, op het platteland. Deze zomer is anders: zijn grootvader is gestorven en voor. Auteur: Anne Provoost; Taal: Nederlands; Vertaald uit het: Nederlands; Afmetingen: 180x180x120 mm; Gewicht: 190,00 gram; Formaat. Vallen Paperback. Zoals elk jaar brengen Lucas en zijn moeder de zomer door in het huis van zijn grootvader, op het platteland. Deze zomer is anders: zijn grootvader is gestorven en voor het eerst begint men over zijn bruine oorlogsverle. Lucas Beigne is een doorsnee joch. Hij woont met zijn moeder in de stad en elke zomer trekt hij, samen met haar, naar zijn grootvader op het platteland. Dit jaar is echter niets zoals het was. Lucas wil liever met zijn vrienden in de stad 'chillen'. Trouwens, wat moet hij in dat grote huis nu grootvader overleden is. Vallen. Auteur: Provoost, Anne. Jaar uitgave: 1994. Uitgeverij: Houtekiet. Plaats: Antwerpen. Aantal pagina's: 264. Genre: probleemroman, Young Adult. Tags: identiteit, verliefdheid, WO II. Leerlingen. Het boek is in twaalf talen vertaald, werd vier keer voor theater bewerkt, en werd in 2001 verfilmd door Hans Herbots. Het boek Vallen gaat over de zestienjarige Lucas Beigne die zijn zomervakantie doorbrengt in de Belgische Ardennen. Hij woont daar samen met zijn moeder in het huis van zijn pas overleden grootvader Felix Stocks. Tijdens de zomer komt Lucas erachter dat er iets vreemds aan de hand was met zijn . De Stem, 10 februari 1995. Vallen is een angstaanjagend, indrukwekkend prachtig boek. Hoed af voor de schrijfster die van een complex thema zo'n volledig boeiend verhaal maakt. Lees de recensie . Elk jaar brengt Lucas (ik-figuur) de zomer door in het huis van zijn grootvader. Deze is de afgelopen winter overleden en nu zijn er geruchten ontstaan over diens oorlogsverleden. Niemand wil Lucas de feiten vertellen en de komst van zijn jeugdvriendin - een danseres - maakt het nog gecompliceerder. Lucas zoekt zelf . Titel: Vallen Auteur: Anne Provoost Uitgever: Houtekiet/Fontein Eerste druk: oktober 1994. Aantal bladzijden: 264. Samenvatting Vallen is het verhaal van Lucas, een vijftienjarige jongen die met zijn moeder de vakantie doorbrengt in het huis van zijn pas overleden grootvader. Lucas merkt dat er geheimzinnig gedaan . Recensie van vallen - anne provoost. Foto. Steeds dieper in de put vallen… Liefde, eenzaamheid, onzekerheid, vertrouwen, schuld… Het zijn thema's die in Vallen naar voren komen en waar iedereen mee te maken kan krijgen. De schrijfster, Anne Provoost, laat zien hoe gemakkelijk je verstrikt kunt raken in iets wat je .