Recensie Boek Vallen Anne Provoost

Elk jaar brengt Lucas (ik-figuur) de zomer door in het huis van zijn grootvader. Deze is de afgelopen winter overleden en nu zijn er geruchten ontstaan over diens oorlogsverleden. Niemand wil Lucas de feiten vertellen en de komst van zijn jeugdvriendin - een danseres - maakt het nog gecompliceerder. Lucas zoekt zelf . Lucas Beigne is een doorsnee joch. Hij woont met zijn moeder in de stad en elke zomer trekt hij, samen met haar, naar zijn grootvader op het platteland. Dit jaar is echter niets zoals het was. Lucas wil liever met zijn vrienden in de stad 'chillen'. Trouwens, wat moet hij in dat grote huis nu grootvader overleden is. Recensie van vallen - anne provoost. Foto. Steeds dieper in de put vallen… Liefde, eenzaamheid, onzekerheid, vertrouwen, schuld… Het zijn thema's die in Vallen naar voren komen en waar iedereen mee te maken kan krijgen. De schrijfster, Anne Provoost, laat zien hoe gemakkelijk je verstrikt kunt raken in iets wat je . Geschreven bij Vallen. Er is ook een film. dat zijn de eerste vijf woorden van mijn recensie. Ik heb zowel het boek gelezen en de film gezien. De film was een tegenvaller. Het boek daar en tegen is me ontzettend goed meegevallen. Het was door mijn school een opgelegd boek, maar ik heb helemaal geen spijt dat ik het . Het boek Vallen gaat over de zestienjarige Lucas Beigne die zijn zomervakantie doorbrengt in de Belgische Ardennen. Hij woont daar samen met zijn moeder in het huis van zijn pas overleden grootvader Felix Stocks. Tijdens de zomer komt Lucas erachter dat er iets vreemds aan de hand was met zijn . Anne Provoost schreef het boek 'Vallen' in 1994. Het verhaal over racisme van Lucas, Caitlin en Benoît kende sindsdien een groot succes. Anne Provoost gebruikt geen moeilijke taal in haar verhaal. Haar zinnen zijn duidelijk te volgen. Wel moet je in de gaten houden dat het verhaal niet chronologisch verteld wordt. Als je even doorleest in het boek, wordt de verhaallijn begrijpelijker. Daarbij maakt Provoost erg veel gebruik van het beschrijven van details, . De Stem, 10 februari 1995. Vallen is een angstaanjagend, indrukwekkend prachtig boek. Hoed af voor de schrijfster die van een complex thema zo'n volledig boeiend verhaal maakt. Lees de recensie . Verwerkingsopdracht Recensie: Recensent: Casper Markesteen Markesteen beoordeelt "Vallen" positief omwille van de stijl. "Alleen al omwille van dit fragment (p166-168) verdient Anne Provoost de Libris Woutertje Pieterse Prijs." Verder zegt hij over de stijl: zo kil, zo meedogenloos, zo harteloos. Ook vindt hij een rijkdom .