Dooi Racha Pepper Recensie Boek

9 okt 2011. In haar eerste roman bij uitgeverij Querido zet Rascha Peper de tegenstellingen scherp neer. Aan de ene kant de man die altijd in het verleden graaft en bezig is met een reconstructie en aan de andere kant de man die door een verliefdheid weer volop in het heden meedraait. Dat gaat goed tot het . 1 jan 2012. In tien jaar schreef ze zeven boeken. Haar publiek wordt steeds groter. Het is een trouw publiek. Wie eenmaal valt voor de verhaalkunst van Rascha Peper blijft de schrijfster volgen. Vlak voor haar vertrek naar New York spreekt Rascha Peper over haar nieuwste boek Dooi, de recensies en haar afkeer van . Dooi Hardcover. Wekenlang zit Ruben Saarloos met zijn woonschip vastgevroren in het IJsselmeer. Zijn gedwongen isolement maakt hem nog somberder en norser dan hij normaal gesproken al is. Dan krijgt hij bezoek van een mysterieuze schaa. 31 mei 2007. Boekverslag Nederlands Dooi door Rascha Peper. Maar de volgende dag is het ver genoeg gedooid zodat Ruben door een ijsbreker van de kustwacht bevrijd kan worden. Terug in de. Daarbij komt dat ik nu ook haar andere boeken op een rijtje heb en daar ook een paar recensies van heb gelezen. Boekbeschrijving: Auteur: Rascha Peper Titel: Dooi Druk: 1e druk, 1999. Uitgeverij: L.J. Veen Amsterdam/Antwerpen Eerste druk: 1999. Pagina's: 158 bladzijden. Indeling. Na het lezen van het boek en het herlezen van een aantal delen werd alles me pas echt duidelijk en natuurlijk ook na het lezen van de recensies. Hoofdstuk 1 Boekbeschrijving Auteur: Rascha Peper (pseudoniem van Jenny Strijland). Plaats en datum van uitgave: Amsterdam, 1999. Druk: 1e. Aantal pagina's: 158. Beschrijving van de omslag van het boek: Op de omslag staat het dooiende ijs afgebeeld dat zich in het verhaal rondom de boot, de Harnasman bevond. Dooi. Wekenlang zit Ruben Saarloos met zijn woonschip vastgevroren in het IJsselmeer. Zijn isolement maakt hem nog somberder en norser dan anders. Dan krijgt hij bezoek van een mysterieuze schaatsster. Wat richt deze roodharige vrouw aan bij de eenzame schipper zodat de eindelijk inzettende dooi hem opeens . Schilderij (acrylverf op doek) van Rascha Peper door Jaap Versteegh, gemaakt in 2008 in opdracht van de schrijfster, thans in de collectie van het. Ze gaf aan te overwegen haar nog onvoltooide roman te laten afronden door een andere schrijver. Ze is er toch in geslaagd het boek op haar ziekbed af te maken. Handel in . Tot dan toe verschenen haar boeken met een zekere regelmaat, maar na Dooi liet Peper haar lezers langer wachten op de volgende roman, Wie scheep gaat ( 2003). In 2000 werd ze namelijk getroffen door een lichte beroerte, waarover ze nadien schreef in haar column in NRC Handelsblad. Dit gebeurde tijdens haar .