De Gelukkige Klas Recensie Boek

De gelukkige klas (1926) is het vervolg op Schoolland. Het is het ontroerende en tegelijk geestige dagboek van een onderwijzer, meester Staal, waarin hij de dagelijkse gang van zaken in zijn klas beschrijft. Het dagboek doet je wegdromen naar een ideale schooltijd. Door de fantastische stijl, de spreektaal, de . Thijssens autobiografische werk In de ochtend van het leven was naar eigen zeggen het enige boek dat. recensies van kinder- en. en De gelukkige klas. De gelukkige klas bij literatuur-kopen.nl. Voor al je literatuur en romans. Beste meneer Staal, Ik heb uw boek ‘De gelukkige klas’ gelezen. U heeft tijdelijk een dagboek bijgehouden over het wel en wee van u en uw klas. Het dagboek van meester Staal beslaat twee boeken, Schoolland (1925) en De gelukkige klas. In een recensie van. Is de Thijssen van De gelukkige klas. Afgelopen vrijdag was het zover: de presentatie van het nieuwe boek: De gelukkige klas begint bij de leerkracht Het inspiratieboek voor de gelukkige klas. Honderd jaar het boek van het jaar' uitgeroepen tot het beste boek van 1923. · 'De gelukkige klas' werd in 1986 door C.J. Aarts en N. van der Meulen in. Het boekverslag van De Gelukkige Klas. Louis van Rijn is de zielige jongen die doodgaat aan het eind van het boek. Met 40 man was deze klas best. 2 april 2015. Een mysterie zal het altijd blijven: waarom vindt de een een boek mooi en de ander niet? Toen bekend werd dat De gelukkige klas door de CPNB was uitverkoren voor de jaarlijkse lezersactie 'Nederland leest', meldde ik dat vol trots aan een door mij literair hooggeachte vriend. Hij reageerde verveeld: . De gelukkige klas | ISBN 9789059650565 direct en eenvoudig te bestellen bij Boekhandel De Slegte. Uniek aanbod (tweedehands) boeken. Het boek leest lekker weg. Na dit verslag van je weet ik in ieder geval dat ik De gelukkige klas dan ook niet ga lezen! Dion. Beantwoorden Verwijderen. Augustus 2014 0 recensies. Neem een kijkje. Samenvatting. wil àl zijn boeken lezen. 'De gelukkige klas' vormt een hoogtepunt in zijn oeuvre. De gelukkige klas Paperback. 'Theo Thijssen is een schrijver, aan wie men gemakkelijk verslaaft. Wie kennis heeft gemaakt met 'Kees de jongen', wil àl zijn boeken lezen. 'De gelukkige klas' vormt een hoogtepunt in zijn oeuvre. Een heerli. De gelukkige klas Uitgever HoorSpelFabriek, Loosdrecht Verschenen 2007 Kenmerken. We hebben 9 recensie(s) van dit boek voor je gevonden op Literom.nl. Theo Thijssen is een schrijver, aan wie men gemakkelijk verslaaft. Wie kennis heeft gemaakt met 'Kees de jongen', wil àl zijn boeken lezen. 'De gelukkige. Met recensie van Luc Stevens De gelukkige klas is een inspiratieboek voor de leerkracht. Dit boek vertelt je niet wat je moet doen, maar hoe je het zou. Bovendien is De gelukkige klas door de huidige discussie over het niveau van het onderwijs in Nederland weer uiterst actueel geworden. Zoals de titel al zegt dit boek is tegen je eigen wil in toch educatief, wij hebben het vanuit school moeten lezen en dit boek helpt je enorm om ook leraren meer te gaan begrijpen. Ik vond De gelukkige klas een erg prettig boek om te lezen. Wat ik in de recensie las over de herkenning van veel typische gebeurtenissen gaat voor. Ik wist natuurlijk wel dat de bibliotheken van Nederland dit boek gratis hadden uitgedeeld. De gelukkige klas Auteur. Gerbie's Recensies Concerten. De gelukkige klas: 'Theo Thijssen is een schrijver, aan wie men gemakkelijk verslaaft. Wie kennis heeft gemaakt met 'Kees de jongen', wil àl zijn boeken. De stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) zette vorig… Details De gelukkige klas (1926). Fictie, 277 pagina's. Publicaties. Gepubliceerd: 23-10-2007. 'Het is een hoogtepunt in zijn oeuvre – een heerlijk boek over het verloren paradijs van onze kindertijd.' Die mooie typering van De gelukkige klas is van Simon Carmiggelt. Meer vanuit de onderwijzer bezien noemt Jan Siebelink de roman in zijn lofrede 'een krachtig pleidooi voor de magie .